Turen till huvudstaden

Har nu varit i Stockholm i tre dagar, från torsdag till lördag.

Torsdagen började tiiiidigt, klockan 04,00 var det väckning hemma hos Emelie och Sammie. Bussen gick 05,15 och vi hann med den. Var framme i Sthlm runt 11,00 om jag inte minns fel. Vi gick till vårt vandrarhem, båten Gustav af Klint. Sen vidare till McDonalds. Sen gick vi runt i gamla stan. Sen åkte Sammie och Mike på konsert och jag och Emelie funderade på att gå på bio, men det gick ingen som vi ville se speciellt mycket, så vi satt på Burger King och åt kladdkaka & äpplepaj och spelade in lite dokumentärer om livet i Sthlm. Sen drog vi tillbaka till båten där en gammal gubbe pratade med oss, jag bara drog, Emelie var lite mer trevlig och sa lite mer saker till honom. Sen gjorde vi en dokumänter om båten. Sen gjorde vi inte mycker mer på torsdagen.

Fredagen började med att en städerska frågade om jag förstod svenska. Men det är inte så lätt att höra vad en person som bryter på ett annat språk säger när man är alldeles nyvaken och allmänt döv. Sen gick vi på stan typ hela dagen. Åt god pizza på Pizza Hut, det var det vi gjorde, var tal på att vi skulle spana in slottet, men det glömde vi bort. Såg en man spela munspel, samma melodi hela tiden. Kvällen spenderades på båten där vi åt mat och lyssnade på fulla personer.

Lördagen checkade vi ut, drog till city terminalen, för att sitta där och spendera lite tid. Vi hade ju ca 6 timmar att döda innan bussen gick. Så vi drog runt på stan, kollade i affärer och sånt, åt en jättegod baguette. Sen räknade jag och Emelie ut vad vi hade spenderat pengar på, det mesta hade ju gått åt till boende och resa, men sen var mat det största utgiften, var dyrt att äta ute varje dag. Sen var det buss hem, var ganska så trött då. Var hemma i Åmål runt 00,30, jag var hemma i Billingen typ 01,00. Men kunde inte somna pga en viss person... ; )

Har haft det hur bra som helst verkligen, skit roligt :D
Så måste tacka Emelie för att hon frågade om jag vill följa med!!


(kommer kanske några bilder från resan lite senare)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ingen sömn åt Angelica.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback