julafton

Julafton var som vanligt hur mysig som helst. Gick upp vid kvart över sju, var tvungen att se julkalendern och tvätta håret, för jag skulle locka det och kan inte ha det fuktigt då och jag VÄGRAR använda hårfön. Så min julafton började tidigt.
Öppnade några paket som låg under granen och för en gång skull hade mamma o pappa med varit tillräckligt snälla för att få ett paket direkt på morgonen ;)
Sen tittade jag på tv, blev mest tecknat faktiskt.  Vid 12 var det julbord hos mormor med så gott som hela släkten på mammas sida. Åt mat (köttbullar o potatis, är kräsen, jag vet) och kollade på Asterix i Amerika tror jag den hette. Sen bar det av hem till oss där vi kollade på Kalle Anka och åt kakor o godis, sen kom tomten. Jag fick
paket av honom, det trodde jag inte, då tomten är för kusinbarnen egentligen, men man tackar inte nej till paket av tomten ;)
Efter det bar det av hem till farmor o farfar, där pappas släkt var, där fick vi julklappar och mer kakor.
Sen bar det av hemåt igen, gjorde inte speciellt mycket då. Har bilder, men på mors kamera, får se om de kommer inte lite senare


Hade en alldeles underbar jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback