What a bright time, it's the right time To rock the night away Jingle bell time is a swell time To go gliding in a one-horse sleigh

Jag har sedan den 1a december förlorat julkänslan. Men nu har den sakta men säkert börjat komma tillbaka, har mycket att göra med det faktum att det faktiskt snöar ute. Då blir det automatiskt mer julkänsla, och det gillas. Har idag sett på Grinchen, tänt alla tre ljusen i min adventsstake och nu pumpar jag julmusik. Är inte långt kvar till julafton nu ju. Men fram tills dess är det fullt upp. Skriva klart caset, redovisa caset, jobba, städa iordning här hemma och tvätta och dona med det som ska med hem under jul. Köpa julklappar och julafton och juldagen outfits. Dona hos päronen, dona hos farmor och farfar. Julbak hos Emlan (om hon nu inte flyr landet igen det vill säga) Vill bara ha den 23 december nu. Jag gillar den 23e, nästan lite mer än 24e. Uppesittarkväll med gröt, mammas kaka och julmust med hela familjen är inte fel alls. Jisses vad gammal jag känner mig (och vad gammal jag känner mig när jag använder ord som "jisses") Nåja. Det kommer nog gå fort dit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback