Hultsfredfestivalen 09

Hemma igen efter en mycket fin vecka. Den kommer få benämningen "Hultsfredveckan" av mig hädanefter. Såg så himla mycket bra band. Såg 26 spelningar på 4 dagar, bodde alltså mer eller mindre i festivalområdet, dock såg vi inte alla 26 stycken i sin helhet tråkigt nog, då det var några som krockade med varandra och kylan gjorde även sitt.
Men de som vi såg var:

Dropkick Murphys. Gossip. Franz Ferdinand. Kings of Leon. Fibes, Oh Fibes! Maia Hirasawa. Peter Bjorn and John. Hello Saferide. Regina Spector. White Lies. The Killers. Takida. Dungen. Markus Krunegård. Madness. A Camp . The Sounds. Timbuktu. Melody Club. John Me. Adiam Dymott. Sahara Hotnights. Klaxons- Lars Winnerbäck. Slagsmålsklubben. Thåström.

Alla var riktigt bra. Vissa utmärkte sig dock mer än andra, såsom John ME, jag blev kär. Madness, jag blev glad och dansade hela kvällen. Franz Ferdinand, jag fick ett återfall.
Rörde vid Peter Morén, sångare i Peter, Bjorn and John.
Såg det mest underliga jag sett, nämligen SMK, björkris, nakna män, ballonger med skaldjur, ballonger med pengar, och x-antal tusen personer som bara stod och dansade. Man kunde inte bli annat än glad av den spelningen. Blev även kär i Beth Ditto. Härligare röst får man leta efter!
Det som knäckte mig en aning var:
Hann inte smaka på den wookade älgen.
Missade när Thåström sjöng Die Mauer!
Min sovsäck från seklets början som inte kunde hålla värmen.



Hinner inte ladda upp så många bilder just nu eftersom min dator är en av
Sveriges segaste dator. Men att se mina och
Frida's spexiga stövlar är inte fel =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback