kanske dags att skaffa nya vänner?

Sofia säger:
Gud bevare mig väl
Sofia säger:
Du som går på universitetet

Sofia säger:v
vet du hur mycket snor det finns i en näsa eller?

Angelica säger:

nej jag sov nog på den föreläsningen

Sofia säger:
haha

Angelica säger:

vill du berätta för mig?

Sofia säger:
ja, snor eller nasalt mucus är slem som bildas i slemhinnorna i näsan, under en dag kan det bildas upp emot ett par dl slem

Angelica säger:

jaha okej

Angelica säger:

va härligt

Sofia säger:
mmm om snoret är gul/grönt som jag har haft nu ibland, beror det på att det är mycket celler i mitt snor som vita blodkroppar.

Sofia säger:
vid en förklydning kan slemhinnorna bli inflammerad och vätskefyllda och mängden snor ökar markant,

Sofia säger:
OCH dagens viktigast punkt om snor

Sofia säger:
*att blåsa ut snor ifrån näsan kallas för en snytning, vilket man brukar göra i en näsduk*


Kommentarer
Postat av: Sofia

På tal om blåmärken, så har jag ett på bilden och nu har jag ett på riktig fast på andra armen på samma ställe. Fotboll är min död ;)

2009-05-14 @ 14:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback