i natt sov jag på mitt hemmagjorda AIK-örngott

När jag gick på låg- och mellanstadiet hejade de allra flesta på FBK. Jag ville vara lite annorlunda, jag eftersom jag inte hade speciell stor koll på hockey, så valde jag att härma min pappa istället. Så mitt lag blev AIK. Och jag försökte verkligen vara ett bra fan. I syslöjden sydde jag ett svart örngott med gula bokstäver som bildade AIK jag köpte en AIK-halsduk. AIK åkte sedan ur elitserien och jag har sedan dess sagt att jag hejar på Frölunda (pga Henke L) tills dess att AIK kommer tillbaka. Och igår vann AIK och de är nu tillbaka i Elitserien. Kanske ska försöka följa serien lite bättre detta år.

Jag har noll koll på spelare eller något sånt, så stort fan är jag inte, men idag, bär jag gul pingvintröja och en svart cardigan. Gult och svart. Som AIK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback