en helt vanlig onsdag

Sitter i bussen på väg till Ktown. Saknar det faktiskt, Karlstad alltså. Saknar min lya, min säng, mitt ICA, mitt jobb, mitt lag och självklart mina vänner.

Idag körde jag med smsbiljett för första gången, och även sista. Den första busschauffören trodde jag hittade på och att det inte var en biljett jag visade upp, men han lät mig åka med till Åmål, mycket skeptisk till de hela.
I Åmål fick jag åka med, en snäll chaufför, en trevlig chaufför, sen var det dock en annan resande som tjatade på om att SJ's smsbiljetter inte gilldes och bla bla, men den trevliga chauffören sa att det gick bra ändå. Så det så!

Jag fick ett telefonsamtal från KAU förut, om sommarkursen jag sökt, det var en del avhopp så jag kunde få en plats om jag ville, även om det hade variit skoj att läst religionshistoria, så är jag inte sugen alls på att plugga, det är ju trots allt en heltidskurs hela sommaren. Och nu när jag fått mer pass på jobbet är jag inte i lika stort behov av pengarna som kommer med kursen. Så jag valde att tacka nej.

Sitter och pratar med Frida på fb-chatten, hon gjorde mig medveten om att vårt betyg från den senaste kursen ligger uppe. Och jag klarade den. Hurra. Det betyder att jag gick hela andra året utan ett enda U. Wo! Det ska jag fira ikväll efter jobbet med Änglar och Demoner. Den råkade ju komma hem till mig bara sådär från cdon konstigt nog, men det är ju min favoritbok, så jag måste ju nästan se filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback