dagarna på slottet.

Förstår att alla är galet nyfikna på vad jag egentligen gör ute på slottet hela dagarna. Det tänkte jag berätta nu.

Jag har två tidskrävande projekt som jag jobbar parallellt med varandra. Det är egentligen samma uppgift mer eller mindre, eller ja...

Det första är att ringa Sveriges kommuner och påminna dem om att anmäla sig till Earth Hour. Eller upplysa dem om att Earth Hour äger rum och försöka få dem att delta. Har bara 50-70 kommuner kvar att ringa.

Det andra är typ likadant, men det kallas för Släck Stockholm. Vilket helt enkelt går ut på att släcka Stockholm. Jag ringer alltså byggnader i stan och ber dem släcka det de kan under Earth Hour. Som tex NK, Globen, biografer m.m.

Annars skickar jag ut information om Earth Hour till skolor runt om i landet. Nu ska jag även påbörja att korrekturläsa och strukturera upp en rapport. Sen ska jag även få skriva lite material till hemsidan.

Så jag har att göra. Och jag trivs himla bra vill jag lova.

Sådär, nu slipper ni fundera mer på det.


Kommentarer
Postat av: ☆ m a l i n .

Imponerande arbete, och det verkar kul! Själv sitter jag förstås i mörker under Earth Hour varje år :)



Haha ja det är faktiskt samma Mimmi-mugg som jag haft ända sedan jag var liten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback