Mitt 2006

 

Våren
Det som tog mest tid på vårkanten var lätt EU projektet. Det gick ut på att jag och flera till i min klass drog ner till Bari i sydöstra Italien och bodde hemma hos elever på en skola där. Vi var där nere i 12 dagar och det var hur underbart som helst. Jag bodde hos Lucrezia Fanelli och hennes familj, de var ju hur snälla som helst. Under de dagarna gjorde vi många utflykter till städer runt omkring osv.
Sen i april/maj så kom Italienarna hit, och vi gjorde utflykter till ställen här omkring, vi cyklade dressin, tältade osv.
Så Italien resan var det som jag minns mest från våren och hela året med faktiskt. En helt underbar upplevelse.


bari 2006                                                                               






Italien - Bari 27 mars till 8 april






Sommaren
De första veckorna av sommaren spenderade jag hos Emelie i åmål, jag gick på körskola där, vi plöjde igenom ALLA avsnitt av Sex and the City på de veckorna...
Sen blev det jobba så gott som resten av sommaren, först var det en vecka i Ed, hos pappa, sen var det 2 veckor på BIK, för att sedan bli lite mer i Ed.
Jag fick även in några veckor på kusten, vilket aldrig är fel, en sommar utan Resö, är ingen riktigt sommar.
Var även lite sjuk, så det blev inte så mycket bad för mig i sommras, alla gånger jag var i vattnet kan räknas på en hand...
Sommarens stora höjdpunkt var nog Robbie Williams konserten med Sofia och Amanda den 1 juli, helt underbart ju.
Det var min sommar det, verkligen toppen!

 rw                            
                         
Japp, vi var bäst                                                                                       

Hösten
I skolan så är det nog mitt och Jennys projektarbete som har tagit mest av min tid, vår bok. Vi har skrapat ihop pengar, fotograferat, klagat över vädret, men det är i alla fall roligt, så det är värt det.
Fick körkortet i oktober, något som jag är ganska så glad över måste jag säga!
Det är min höst, har inte hänt så mycket saker som sticker ut.

Vintern
Vet inte riktigt vart vintern börjar, eller om man får kalla det vinter, för det har väl något med temperaturen att göra tror jag, men det struntar jag i. Samma som hösten, mest jobb med boken, har inte gjort något av det som jag planerade att jag skulle göra, skulle bygga en jättefin snölykta, skulle verkligen gå in för det, men nu går det ju inte. Har dock gjort mitt första pepparkakshus, ser ut som om en tre-åring gjort den men det är min första så...
Det var min vinter det, har varit helt okej, men minus för det dåliga vädret!

Detta var i korthet mitt 2006, och det har överlag varit ett väldigt bra år med många minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback