Dop i karstad

Var på dop igår för minsta kusinbarnet i Karlstad, men innan det blev det lite shopping, köpte två brunar tröjor, har kommit in i en brun period tror jag...
Det var dop för två barn, S o en till pojke. Dop går ju snabbare än vad jag trodde, kanske för att de flesta dop jag kommer ihåg har även inkluderat en gudstjänst.
Efter dopet bar det av hem till kusinen, där det bjöds på mat och dricka och tårta. Första satt jag med de andra vuxna och pratade om jobb och lite mer vuxna saker, sen blev jag bjuden bort till barnbodet där vi pratade om pez-figuren Mamman och om tårtan och andra trevliga saker med mina kusin barn V, A och M. Hur underbara som helst.
Det blev i alla falla en hel dag i Karlstad, kom hem vid 20.00 och var trött, men somnade inte förren kl 3, kunde inte sova så läste boken En shopaholic i New York, kunde inte sluta förren jag var klar med den.

Gårdagens bästa konversation stod mellan mig och kassörskan V- 4år:


V: "Det blir hundratusen tusen"
A:"Ojdå, och jag som redan har handlat upp alla mina pengar"
V: "Men du har ju konotkort"

När jag var 4 år visste i alla fall inte jag vad kontokort var ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback