jag och emlan vet hur man gör lussekatter och lusseklumpar

Idag så har jag varit med världens bästa Emelie. Vi gjorde för andra året i rad en julbakar dag/kväll. Vi gjorde lussekatter, drack julmust, åt pepparkaksdeg (eller ja, det var väl mest jag som gjorde det), och gjorde pepparkakor.

Och så som de var förra året, hade vi nu heller inga former till pepparkaksdegen, så jag gick loss med en kniv. Skar katter, bokstäver, hjärtan, ägg utan gulor, runda ringar m.m. Pepparkakorna blev inte så goda, ja gillar mjuka pepparkakor eller degen. Men lussekatterna blev sjukt goa, även om vissa såg ut som klumpar, det är väl så det går när det är E som har hand om lussekatterna ;)
Sen såg vi på Ensam Hemma, härlig julfilm det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback