påskafton 2009

Min påskafton började farligt tidigt. 6:30 rättare sagt började den. Åkte med far till Ktown och Klasmossen där RIK blå (u-laget) mötte RIK vit (a-laget med hjälp av några från NIF). Var ju som sagt min första match i Råtorp, även om de inte var en "riktigt" match, var jag ändå nervös. Det kändes lite bättre när vi fick reda på hur vi skulle spela, jag skulle vara libro och det blev jag mer än nöjd med. Libro är lätt den bästa och roligaste positionen, jag klagade alltså inte på det. Fick även tag i mitt nummer 15, då blev det ju ännu bättre. I det blåa laget, u-laget, var de som inte varit med på någon match tidigare eller inte träna så mycket, medan de vita var alltså a-laget. Jag var ju då självklart med i u-laget, eftersom min träningsstatistik inte är den bästa. Jag skyller på jobbet. Men vi kämpade på, även om vi inte var speciellt samspelta kämpade vi på bra, även om resultatet inte riktigt var så som vi hade velat.. :P Men det är alltid roligt att spela fotboll.
Direkt efter matchen var det raka vägen hem till mormor på påskmiddag, där var även moster o morbror. Det var som väntat mycket gott. Var hos mormor några timmar innan vi åkte hemåt, hemma var det bara att börja peppa och fixa inför kvällen som spenderades i Åmål hos Marit. Hade en kväll med stora delar av fotbollslaget. Vi åt mat, kollade på kort, spelade spel och tjata och skratta. En helt perfekt förfest. Fick även med de allra flesta till HC vilket inte var fel alls !
Hade en väldigt bra påskafton måste jag säga, en lång påskafton, men en bra =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback