Horrible Histories.

I London en kväll zappade jag runt på tvn som vi hade i rummet. Hittade en program som hette Horrible Histories. Jag hann inte se så mycket av det, bara de avslutande musikalnumret.

Spanade upp de när jag kom hem, för en blandning av historia, engelsk humor och musik låter som något jag kunde gilla. Hittade det och har nu sett säsong 1. Och jag måste säga, jag gillar't. Även om de kanske är för skolungdomar, men häy, skrattar jag så fortsätter jag att se. Mitt motto när de kommer till komediserier.

Synd att jag inte upptäckte programmet för ca ett år sedan, då jag skulle läsa Historia A. För man lär sig faktiskt en hel del av programmet.

Och sen är det ju så trevlig musik. Jag är smått besatt av vissa låtar. Visst, vissa låtar är lite väl
barnsliga men glada, medan andra är bara underliga och roliga och några är faktiskt bra på riktigt.
Och sen har vi Literally: The Viking Song. Jag är besatt av den.


Kommentarer
Postat av: sanna

best song ever.

:D

2011-08-24 @ 22:14:19
Postat av: Sabina

du är ju faktiskt en skolungdom :) och låten var bra :)

2011-08-25 @ 07:30:22
Postat av: Angelica

eller hur sanna? herregud, den går på repeat här hos mig!



haha de har du ju rätt i Sabina :)

Postat av: Erica

Alltså, videon. Den är ju helt oslagbar!! :D Klockrent ju!

2011-08-25 @ 16:25:27
URL: http://skrattposen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback