a bloody awful green goblin

Igår fick jag höra att jag hade blivit bättre på biljarden sedan den första gången vi spelade, då jag inte träffade bollen. Framsteg. Jag, Julie och Pelle delade på ett bord, sedan kom även Magnus och hans bror. Vi spelade i ca tre timmar och under de tre timmarna spelade the clash hela tre gånger, det fick mig att förtränga tentan.

Sedan hamnade vi på Pace, första gången jag var där, men jag blev helt kär i stället. Inte nog med att de var en himla trevlig atmosfär så var även bartendern hur trevlig som helst och gjorde en utav de godaste drinkar jag smakat. Han hade hittat på den själv, så den hade inget namn, jag och Julie döpte den till Green Goblin. Och sen Bloody awful, oklart varför, för den var allt annat än just bloody awful.

Sen på en vägg inne på Pace, så upptäckte jag en affisch, en affisch som jag försökt ta på stan men aldrig lyckats, en affisch för Joe Strummer 8th memorial. Jag har ju affischen för den 7e, som jag tog på stan. Men fattade inte att det var på Pace som anordnar dessa memorials. Så jag gick till den snälla bartendern och hörde om man kanske kunde få köpa en affisch och så försvann han och kom tillbaka med denna:

och jag fick den helt gratis. Det gjorde verkligen min kväll.

Sen var det efterfest i min lya, satt och tjatade och spelade musik, trevligt. Sen spelade jag och Pelle Wii till klockan var ca 5.


Himla trevlig kväll. Kommer sakna min studiegrupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback