And I don't ever want to go home again Did not think I liked this city

Fredag i Göteborg
Kom fram till centralen vid halv 5, blev väl bemött av både Amanda och Louise. Vi gick och åt lite, eller ja, Sofia o Louise åt en baguett, jag bjöd Amanda på en zoo-klubb. Jo men visst, generös är mitt andranamn. Sen gick vi och mötte upp Jenny som pluggade järnet på skolan. Vi drog sedan hem till Louise och Helenas hem. Och vilket hem sedan. Lite skillnad mot min lilla studentlya. Där var det presentutdelning. Amanda har ju varit i ThaiThai och vi fick alla armband. Väldigt fina och himla snällt av Staven. Vi gjorde oss iordning och drog sedan ut och åt middag. Under tiden på restaurangen börjde bordsgrannens korg brinna. Vi gav då dem vårt vatten som de använde sig av för att släcka. Vilka hjältar vi är.  Sedan hem igen för att vräka godis och chips framför BB och en massa tjat.

Lördag i Göteborg
Det var en underbart härlig vårdag i lördags. Amanda drog hem tidigt, och Louise skulle jobba. Så jag, Sofia och Jenny härjade på stan. Sedan drog även Jenny hemåt. Kvar var bara jag och Sofia. Och som vi utnyttjade denna dag. Vi gick och gick och gick. Vi shoppade en massa nödvändigheter, så som glass, skosnören, cdskiva, mobil. Sedan tog vi fram turisterna i oss och åkte Göteborgshjulet. Vi hängde på centralen och laddade Sofias mobil och jag bytte skosnören. Vi fikade på pressbyrån. Sen hade vi ca 2 timmar att döda innan Louise slutade jobbet, vi drog då till närmsta bio och såg på film. Vi kom dit 18:30 och filmen började 18:30. Vi fick inte vara kräsna utan tog första bästa film som hade två platser kvar. Det blev Winter's Bone. Den var hemsk. Och våra biogrannar, ett medelålderspar, var mer intresserad av varandra än av filmen, om man säger så...Sedan drog vi alltså och mötte upp Louise och vi gick och åt mat och sedan hängde vi hemma hos henne, men lite tjat och tv.

Söndag i Göteborg
Mulen söndag. Jag och Fia promenerade in till stan och hoppade på buss 800 som tog oss genom dalsland och hem till Karlstad.

Haft, som jag sagt, en underbar helg med underbara vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback