hur jag gör för att våga vägra vassen (varning för långt inlägg).

Jag har nämnt en gång i denna blogg att jag försöker gå ner i vikt. Anledningen till att jag inte skriver om just det så ofta är att jag inte vill snöa in för mycket på det. Jag tränar först och främst för att jag tycker om det. Om det är någon dag som jag verkligen inte vill träna, då gör jag helt enkelt inte det. Och om det det är någon dag jag är helt galen sugen på en chokladbit eller dylikt, då äter jag det.

Jag tänkte för mig själv att, när jag nått och kommit under delmål ett, som är 75 kg, då ska jag skriva lite mer utförligt om det. Vet inte riktigt till vem jag skriver, men det är ju bra att ha för mig själv, så att jag kan kolla hur jag låg till och sånt. Jag väger mig bara när jag är hos mina föräldrar, dels för jag inte har en våg och de har, och dels för att jag är här ca en gång i månaden, så det är passande att väga mig då. Nu visade vågen på 74,7, vilket innebär att jag har gått ner ca 5,4 kg sedan mars och mitt midjemått har minskat med ca 7 cm. Vilket jag är nöjd med. Hade jag gått på någon form av diet eller liknande, så hade det säkert gått snabbare, men jag vill inte förbjuda mig själv att äta något som jag gillar, varför skulle jag det? Även om jag gillar träna, så gillar jag även godis och chips och allt sånt där. Jag gillar inte att förbjuda saker för mig själv, då vill jag ju bara ha dem mer.

Men jag har några riktlinjer som jag följer, kanske inte slaviskt, men för det mesta.
Jag försöka träna de flesta dagar i veckan, gym eller löpning. Cyklar alltid till jobbet, eller promenerar dit. Det ska mycket till för att jag tar bussen.
Jag dricker aldrig läsk eller oboy längre, håller mig till vatten och festar till det med sockerfrisaft under helgen.
Jag äter inte mjukt bröd, förutom på helgen. Det är min fredagstradition, att efter jobbpasset gå till ica och köpa bröd som jag sedan har hela helgen, om något blir över, fryser jag in det.
Jag äter inte godis/kakor/chips på vardagarna. Ibland kan jag dock rubba lite på detta, om jag verkligen känner för det, men jag brukar hålla mig endast till helgerna, och då är det främst lördag.
Lördag är min "äta-vad-jag-vill-dag", men om jag har kvar något på söndagen, slänger jag det.
Jag äter alltid sallad till maten.

Detta fungerar bra för mig, snittar på nästan 1 kg i måndaden och det är jag helt ok med, jag har ingen brådska. Jag går ner i vikt, samtidigt som jag äter de jag vill och tränar de jag vill. Perfekt kombination.

Förstår om detta långa inlägg inte läses, men det kanske är mest för mig själv jag skrev det.


Kommentarer
Postat av: Elin

Heja! =) Jag ska också försöka sluta äta godis på veckorna. Det försöker jag sluta med varje vecka.. det går så där...

Postat av: Angelica

:)

haha ja det brukar vara så, därför äter jag för hela veckan på lördagen typ, så man inte vill ha något mer under veckorna ;)

2011-09-17 @ 17:20:02
URL: http://anjeliica.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker du är jätte duktig! Mina mål brukar vara två veckor i taget.. :P

2011-09-17 @ 20:53:40
Postat av: Frida

Du är jätteduktig! Tänk om man kunde ha samma motivation/disciplin :)

2011-09-18 @ 02:35:38
URL: http://frullaaan.blogg.se/
Postat av: Angelica

tack :D men bara så ni vet, kan jag, kan verkligen alla :)

2011-09-18 @ 15:33:41
URL: http://anjeliica.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hur bra taktik som helst Angelica! Jag försöker köra samma metod som du, fast du är lite tuffare. Inspirerande inlägg iaf! :)

2011-09-18 @ 21:58:39
URL: http://kickbackwithapuzzle.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är så bra!! :) Riktigt stolt över dig, stor kram!

2011-09-19 @ 09:07:28
Postat av: Angelica

Kul att höra Fia! Vi måste köra mer regelbundna löpturer och peppa varandra :)



Tack Anna :D

2011-09-19 @ 11:19:57
URL: http://anjeliica.blogg.se/
Postat av: Sixten

En sann terrier själ har du, som envist masar på när det är jobbigt, BRA kämpat! Men tycker det är dåligt att du SLÄNGER mat, ge det till fåglarna eller hemlösa. De behöver mat, vi slänger för mkt mat i dagens samhälle.

2011-09-19 @ 14:55:24
Postat av: Angelica

haha, så jag skulle passa bra i din terrier-flock? :)

men fiiii, herregud, du tror väl inte att jag slänger MAT?? det har jag verkligen inte råd att göra. Jag slänger ju såklart de lördagsgodis som blir över :)

2011-09-19 @ 16:34:03
URL: http://anjeliica.blogg.se/
Postat av: Anonym

JA du passar perfekt in i denna terrier flock :) TACK gode gud att det var godis och inte mat, trodde det var mat först, men nu kan jag andas ut. btw slängde också godis idag;) nu får det var nog.

2011-09-21 @ 20:15:02
Postat av: Angelica

haha vilken tur :)

neej gud nej, mat slänger man inte!

ja godis kan man slänga ut hur som helst! :)

2011-09-22 @ 10:16:52
URL: http://anjeliica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback