Lördag

En del tycker att mina inlägg här på Angelicas blogg är sjuka.
Så därför tillägnar jag ett inlägg till Marcus Lindh.


D
et var en gång tre widénare, som skulle gå till Ica och bli feta, och alla hette de tre hette Widénarna. På vägen till Ica var det en bro över Laxsjön, som de måste över, och under den bron bodde en otäckt Marcus med ögon som stekpannor och näsa så lång som en spade.

Först kom den yngsta Widénaren och skulle över bron. Tripp, tripp, trapp, sa det i bron.

"Vem är det som trippar på min bro ?" skrek Marcus.

"Åh, det är den minsta Widénaren. Jag ska till Ica och bli fet", sa Widénaren och hon var så len i rösten.

"Nu kommer jag och tar dig!" sa Marcus.

"Åh, nej, ta inte mej, för jag är så liten, jag. Vänta bara lite, så kommer den mellersta Widénaren. Han är mycket större!"

"Ja, ja" sa Marcus.

Om en liten stund kom den mellersta Widénaren och skulle över bron.

Tripp, trapp, tripp, trapp, sa det i bron.

"Vem är det som trampar på min bro?" skrek Marcus.

"Åh, det är bara den mellersta Widénaren, som ska till Ica och bli fet", sa bocken.Han var inte så len i rösten, han.

"Nu kommer jag och tar dig!" skrek Marcus.

"Åh nej, ta inte mej! Vänta lite, så kommer den stora Widénaren, han är mycket, mycket större!".

"Ja, ja", sa Marcus.

Rätt som det var kom den stora Widénaren.

Tripp, trapp, tripp, trapp, tripp, trapp, sa det. Den Widénaren var så tung att det knakade och brakade i bron.

"Vem är det som klampar på min bro ?" skrek Marcus.

"Det är den stora Widénaren", sa Widénaren. Han var grov i målet.

"Nu kommer jag och tar dig!" skrek Marcus.

"Ja, kom du bara! Jag ska nog stångas med dig!" sa Widénaren. Och så rusade han på Marcus och stångade ner det rakt i vattnet. Och tack vare det kunde alla tre gå till Ica. Där blev Widénaren så feta, så feta, att de knappast orkade gå hem igen. Och har inte fettet gått av dem, så är de väl feta än.

Och snippp snapp, snut

Så är sagan slut


 På tal om Widénaren så var både bror och syster Widén på galej i Åmål. Det var livat med folk och bra stämning.
 Minsta Widén köpte våfflor med choklad på fast hon egentligen ville ha Langos!
Stora Widén håna mig för mitt sommarjobb, fy skäms.


Kommentarer
Postat av: Maria

Såg dig aldrig i Åmål. Jo tack det är bara bra ;) Själv då? Nej ser väldigt dåligt ut med jobb. att de ska vara så svårt =/ Sj?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback