årets mysigaste dag

jag tycker att julafton är årets mysigaste dag.

den var lite prat om en julafton i åmål, men det blev som vanligt, och det är så det ska vara tycker jag.
så det blev en vanlig jul, förutom en sak, det var lite annorlunda på morgonen, då brukar det finnas två paket till mig och bror, men nu var det en lapp som låg där i stället, det var början på en skattjakt som pappa hade gjort. jag hade iaf väldigt roligt, tror inte att bror hade det men det är ju tur att någon av oss har barnasinnet kvar i alla fall.
Efter det var det som vanligt, åkte ner till mormor, där så gott som hela släkten på mammas sida var, där åt vi julbord, och för mig så blev det som vanligt köttbullar och potatis och kyckling, mamma hade gjort det i år, så det var lite nytt. sen efter maten så busade jag och Vera. Vera var en bäbis och jag en snäll mamma, men sen blev jag helt plötsligt en elak häxa med trasig kvast. Vera är allt för go : )
sen åkte vi hem till mig, där vi åt godis och kollade på Kalle Anka, sen kom tomten. Han hade med sig mååånga presenter till mina underbart söta kusinbarn, Vera, Alice, Mathilda och Sebastian o Victor.
Sen bar det av hem mot farmor och farfar, där var faster o hennes man o kusinerna Malin o Niklas, där öppnade vi våra julklappar, fick många fina saker, hade visst varit rätt så snäll i år ; )
Sen bar det av hemmåt och där kollade jag på Svensson Svensson och Sällskapsresan 2.


Allt som allt var det en toppen dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback