Mamma mia helgen i kosta

Fredag
Jag åkte ifrån Billingen vid 11 tiden, var framme med Amanda ca 12.20, då började våran roadtrip mot Kosta och Sofia.
Jag och A hade en hel del tid att ta död på, då bilresan tog ca 5 timmar, men vi hade så trevligt i bilen att tiden flög iväg. Vi åkte på en rundtur i Falköping, vi skrev dikt till S, vi lurade S om att vi var vilse och försenade, vi tog kort på Kosta skylten, vi lyssnade på julmusik och tjatade och skrattade, A var ett helt perfekt resesällskap !
När vi väl var framme hos Sofia så handlade vi mat och pizza, inte helt fel. Smällde i oss pizzorna och sedan kollade vi på Mamma Mia. Detta blev sedan helgens soundtrack, alltså Abba låtarna speciellt I do, i do, i do och Our last summer. Helgen kom även att kallas Mamma Mia helgen.
Efter filmen så hände inte så mycket mer, vi tog lite kort på oss själva, som vanligt ;) Sen spelade jag och A "Hur fan visste du det...?" Vi lärde oss en hel del nyttiga saker. Försökte få med Fia, men hon låg och sov.....

 


Lördag

Vaknade till liv efter en mycket jobbig natt då min luftmadrass hade förvandlats till en....ja, en madrass helt enkelt, allt luft var ur, detta märkte A och fick sova lite på hennes lyx madrass.
Sen var det dags för att utforska Kosta och dess utbud. Vi gick på julmarknaden, glasutställning, vi var inne på glasbruket där vi hade en alldeles egen guide i form av S, vi var på shoppingcentret där det blev lite shopping för alla tre. Sedan fikade vi i Sofias skola, billigt och bra ;)
Efter det så gick vi hemåt, jag och A pluggade lite medan S gjorde middag, blev mycket god tacos, efter tacosen tog vi oss en kvällspromenad, det var K A L L T, och sen när vi kom hem till Fia igen så såg vi på Yrrol, den var mycket rolig ! Samtidigt som vi provade på ansiktsmasker, vet inte om det fungerade så himla bra men var jäkligt snygga i dem iaf ;)
Sen så var det lite allmänt slö tittande på tvn och sedan var det dags att sova. Jag bojkottade min madrass och fick sova skavfötters med A, så snällt av henne, sov även mycket bättre än förra natten.

     



Söndag
Var bara att äta frukost, packa och åka hemåt.
Hade tur med vädret, ingen snöstorm här inte, det tackar man för.
A köpte även Mamma Mia soundtrack, så vi lyssnade på det på vägen hem. Som jag sa, detta var verkligen en Mamma Mia helg ;)

Hade en otroligt rolig helg med två av världens allra bästa !!



I love you
I do, I do, I do, I do, I do

Kommentarer
Postat av: Jenny Lövet Svenny Bulan

Heeej!



Å va kul ni verkar ha haft det...

Fan va avis jag e för att jag inte kunde följa med!



Men nästa gång, då ni:)

2008-11-24 @ 13:18:27
Postat av: Amanda

Åh vilken bra sammanfattning ab helgens bravader!!! Så mysigt, kul å trevligt vi hade!

2008-11-26 @ 15:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback